taking you further

Podatki • Prawo • Audyt • Outsourcing • Szkolenia

Finanse dla niefinansistów

Finanse dla niefinansistów

Rozpoczęcie: 10. maj 2018
Zakończenie: 11. maj 2018
Kod: 4061KT
Lokalizacja: Katowice
Cena dziś:
1209.00 PLN (+VAT)

Opis szkolenia

Cel

Szkolenie koncentruje się na prezentcji podstaw podejmowania decyzji rodzących skutki finansowe podejmowanych w warunkach ryzyka i niepewności.

Finanse dla przedsiębiorców zawierają w sobie zbiór kilku kluczowych narzędzi dzięki którym możliwe staje się przeliczenie naszych wyobrażeń dotyczących przyszłych działań biznesowych na pieniądze. Pieniądze, których nie można dotknąć dzisiaj ale które są wyrażone w pieniądzu z dzisiaj i dlatego dzisiaj można przyszłe dokonania biznesowe porównać między sobą i dzisiaj podjąć decyzję o przyszłych krokach w biznesie.

Proponuję szkolenie, dzięki któremu szkolony będzie potrafił zidentyfikować główne elementy wpływające na pieniężną wartość działań i planów realizowanych przez przedsiębiorstwo.

W trakcie tego bardzo łatwego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych bliskich rzeczywistości. Uczestnicy będą nabierać umiejętności:

• analizowania zdarzeń pod kątem ich opłacalności,

• podstawowego szacowania przepływów pieniężnych,

• elementarnego uwzględniania w decyzjach ryzyka i niepewności.

Proponowane szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z holistycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo z perspektywy jej strategii oraz z uwzględnieniem etapu rozwoju branży i wpływu czynników spoza przedsiębiorstwa.

Grupa docelowa

Szkolenie zalecam przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem podstawowych mechanizmów finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Zapraszam pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw, nie tylko działów bezpośrednio zarządzających finansami. Szczególne zaproszenie kieruję również do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy zainteresowani są poznaniem podstaw wpływu decyzji biznesowych na rezultaty finansowe firmy.

Prowadzący

Grzegorz Michalski

Specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, do 2015 roku adiunkt, a następnie profesor nadzwyczajny w Instytucie Ekonomii, na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wpisany na listę ekspertów I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, współredaktor i członek rad naukowych specjalistycznych, branżowych czasopism z zakresu inwestycji, bankowości, płynności finansowej i zarządzania finansami, nadających ton przyszłemu kierunkowi rozwoju praktyki finansów, zarządzania ryzykiem, płynnością finansową i inwestycjami. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym.

Program

  • Różnica między księgowością a finansami
    • jakie finansowe cele może mieć przedsiębiorstwo
    • jak mierzyć realizację tych celów
    • jak powstaje bilans, rachunek wyników, sprawozdanie z przepływów
    • jakie elementy kształtują finansową wartość przedsiębiorstwa
    • Ćwiczenia
    • Rozpoznawanie finansowej natury decyzji biznesowych. Czynniki wpływające na finansowe rezultaty przedsiębiorstwa.
  • Wpływ zmiany wartości pieniądza w czasie na postrzeganie i ocenę przyszłości
    • elementy matematyki finansowej (prosta prezentacja fundamentów matematyki finansowej)
    • dlaczego wartość pieniądza w czasie zmienia się niezależnie od tego czy jest deflacja czy inflacja
    • jak porównywać kwoty z różnych momentów czasowych
    • Ćwiczenia
    • Przeliczanie kwot z przyszłości na mierzalne w pieniądzu na dzień dzisiejszy.
  • Ocena przyszłych działań przedsiębiorstwa oparta o kryteria decyzyjne
    • jak stosować okres zwrotu, poprawiony (zdyskontowany) okres zwrotu, NPV, IRR
    • jak interpretować kryteria decyzyjne
    • kiedy nie stosować IRR
    • Ćwiczenia
    • Na podstawie danych liczbowych wyznaczanie i interpretacja kryteriów decyzyjnych
  • Podstawowe informacje o wolnych przepływach pieniężnych wypracowywanych przez przedsiębiorstwo
    • zasady prawidłowego szacowania wolnych przepływów pieniężnych
    • jakich parametrów nie bierzemy pod uwagę przy szacowaniu przepływów pieniężnych
    • różnica między NCF (przepływy pieniężne netto), OCF (operacyjne przepływy pieniężne) i FCF (wolne przepływy pieniężne), jak je rozróżnić i do jakich celów właściwe wybrać
    • Ćwiczenia
    • Podstawowe przykłady pokazujące sposób szacowania przepływów pieniężnych.
  • Aktywa bieżące (aktywa płynne)
    • przegląd podstawowych elementów zarządzania zapasami, środkami pieniężnymi i należnościami
    • jak zarządzać zapasami
    • jakie poziomy należności utrzymywać
    • ile gotówki powinna mieć firma
    • Wykład
    • Dyskusja nad elementami wchodzącymi w skład aktywów bieżących.

Lokalizacja

Katowice

Informacje organizacyjne

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe
  • notatnik i długopis
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikat Russell Bedford

Jeśli mają Państwo problemy z zapisem na szkolenie zapraszamy do kontaktu z naszym ekspertem:

Anna Brzustowska
tel. +48 22 276 61 84
anna.brzustowska@russellbedford.pl

Wszystkie szkolenia organizujemy również w formie szkoleń zamkniętych

Formularz on-line

Finanse dla niefinansistów

Dane uczestnilka

(w przypadku zgłaszania kilku osób proszę wypełnić ponownie formularz zgłoszeniowy, lub poinformować nas w e-mailu o takiej sytuacji pisząc pod szkolenia@russellbedford.pl, w treści podając dane kolejnych uczestników jak wymagane w formularzu poniżej)

Informacje o uczestniku

Dane firmy

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wszystkie szkolenia z naszej oferty objęte są dofinansowanie z Funduszy Europejskich na lata 2017-2020, aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj

Wszystkie szkolenia i kursy mogą być dofinansowane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego sprawdź warunki - szkolenia dofinansowane

Kategoria

Nasze marki

Nasze marki mobile